Lapa no fotoalbuma. Ērikas Gulbes bērnības, vecāku un radinieku fotogrāfijas. [1890-1930] LNA LVA, 2405. f., 1-v. apr., 15. l. |
Fotoalbums. Gulbju ģimenes ceļojums pa Igauniju. Ērikas Gulbes albuma noformējums. 1938.gada jūlijs. LNA LVA, 2405. f., 1-v. apr., 21. l. |
Ērika Gulbe ap 1936.gadu. LNA LVA, 2405. f., 1-v. apr., 18. l., 19. lp. Oriģināls.
|
Ērika Gulbe. [1924] LNA LVA, 2405. f., 1-v. apr., 18. l., 21. lp. |
Ērika Gulbe 2001.gadā. LNA LVA, 2405. f., 1-v. apr., 18. l., 11. lp. |
Ērika Gulbe personālizstādes atklāšanā Latvijas Mākslinieku savienības galerijā. Rīgā, 2001.gada 19.jūlijā. LNA LVA, 2405. f., 1-v. apr., 25. l., 3. lp. |
2. grupā atrodas gleznotājas Ērikas Gulbes 472 radošā darba dokumenti – gleznas, studijas, akvareļi, kolāžas, zīmējumi, kas aptver laikposmu no 20.gs. 40.gadiem līdz 2002.gadam. Mākslinieces arhīvā atrodami arī 6 viņas sakrātie materiāli (1923-1959). 2.aprakstu ievada 70 akvareļi un kolāžas bez norādīta darināšanas laika, domājams, ka tas ir laikposms no 1960. līdz 1979.gadam. Ap 300 gleznu un studiju veido pamatu Ērikas Gulbes radošā darba krājumā. Tajā atrodas no 1940. līdz 2002.gadam tapušie eļļas gleznojumi, kuri bijuši gan eksponēti izstādēs, gan reproducēti. Pārliecinošu ieskatu var gūt par mākslinieces darbu plenērā, jo šajā kolekcijā var iepazīties gan ar Latvijas dabas skatu studijām, gan radošajā komandējumā – Karpatos, tapušajām ainavām.
Radošā darba kolekcijā atsevišķi izdalītas 36 vienības, kas nosauktas par abpusējām gleznām. Tie ir darbi, kur gleznots uz viena kartona abām pusēm. Iemesli šādai darbībai varēja būt visdažādākie; mākslinieces skatījumā neveiksmīgs, nepabeigts, maznozīmīgs darbs, racionāla kartona izmantošana.
23 zīmējumi galvenokārt rāda Ērikas Gulbes studiju laika centienus apgūt noteikto mācību programmu Mākslas akadēmijā. Šajā dokumentu grupā apskatāmi zīmuļa, ogles, sēpijas un tušas zīmējumi, kas aptver laikposmu 1940-1949.
Šajā sadaļā arī atrodas 6 mākslinieces sakrātie darbi. To skaitā Paula Šprenka studiju laika zīmējumi Latvijas Mākslas akadēmijā un studija Parīze, Raimonda Staprāna Fiesta (skice) un nezināma autora ainava.
Jāatzīmē, ka lielākā daļa no Ērikas Gulbes gleznām nav datētas, tāpēc darināšanas laiks nereti ir uzrādīts desmit gadu robežās. Darbu identificēšanu pēc gleznieciskā stila vai paņēmieniem ir diezgan sarežģīta, jo viena gada laikā māksliniece varēja strādāt ļoti atšķirīgi. Tas saistāms gan ar impulsīvo tieksmi izmēģināt ko jaunu gan centieniem pietuvoties viņas dzīves uztverei tuviem māksliniekiem, arī skolotājiem – Ģedertam Eliasam, Jānim Tīdemanis, Leo Svempam un citiem.
|